26/03/2020

Coronavirus 9

`Bon dia aumnat! Recorda el meu correu peretutor@gmail.com

Socials


Mira el vídeo i contesta les següents preguntes. Còpia els anunciats en bolígraf i contesta a llapis. Per realitzar aquesta activitat gaudiràs de dos sessions de socials i naturals.




1. Com funcionen els aparells elèctrics i els electrodomèstics?



2. D’on ve l’energia?





3. Enumera fonts energia renovables i no renovables.

 Renovables                                                                           No renovables





4. Quins tipus d’energia renovable s’utilitza en la casa? 5. El pastís s’ha fet amb energies renovables o no ? Explica-ho.




 6. Quines són les 2 avantatges d’utilitzar energies renovables que es nomenen al vídeo?






Català


Lectura de la pàgina 39 fins la 45

Continua fent el teu diari de confinament!


Tasques



Marie Curie

Bon dia a tots i totes! Avui toca l’ambient de Marie Curie, un ambient que, com va fer
la nostra científica preferida, hem d’aprendre coses experimentant i provant. Així que
som-hi! A continuació teniu unes propostes que no cal fer-les totes.
Molts d’ànims i esper que la pròxima vegada ens veiem en persona a l’ambient de
Marie Curie. Cuidar-vos molt!
Proposta n1º: Tensió superficial de l’aigua.
Material: Aigua, monedes, colorant (o qualsevol element que pinti l’aigua), 1 got de
vidre, comptagotes (o cullereta o ganivet).
Activitat: Quantes gotes d’aigua creieu que podeu vessar sobre cada moneda abans que
vessi?
https://www.youtube.com/watch?v=u564Ydg1E9Y
Explicació: L’aigua, com tots els líquids, té una membrana elàstica a causa de l’acció de
la tensió superficial. És per això que les gotes d’aigua s’aguanten. Si en posem moltes,
la tensió superficial cedeix, la membrana es trenca i l’aigua vessa.
Proposta n2: Trencar la tensió superficial
Material: un plat, pebre mòlt, aigua, sabó.

“A la vida no hi ha coses
que hem de tenir por, hi ha
coses que només cal
comprendre”.
“No hi ha res més
meravellós que ser
científica, no voldria estar a
cap altre lloc que no fos el
meu laboratori, embrutant la
meva roba i jugant”.
Marie Curie (1906)

Activitat: On ha quedat aquest pebre? Què passa si ens ficam sabó en un dit? El podeu
relacionar molt amb la importància de rentar-se ses mans davant es coronavirus.
https://www.youtube.com/watch?v=pVevJ4WvXG8
Explicació: El sabó líquid trenca la tensió superficial de l’aigua, ja que les molècules de
sabó són més grans que les de l’aigua i s’hi fiquen entremig. El pebre en fa visible
aquest trencament. Hi ha animals que viuen sobre l’aigua, capaços de llençar un líquid,
que faria de sabó, i així enfonsar als possibles depredadors que els persegueixen.
Proposta n3: L’aigua puja!
Material: dos gots ( és millor si són de diferents tamanys, volum, etc), aigua, colorant (
és opcional, o altre element que pinti l’aigua) paper de cuina (fer-les conscient del seu
ús coherent)
Activitat: L’aigua puja? L’aigua s’iguala?

Explicació: La capil·laritat és la capacitat que té l’aigua de pujar en contra de la gravetat
per diferents tubs o capil·lars. Les molècules d’aigua s’estimen molt, volen estar juntes,
i a més els hi agrada aferrar-se a altres coses. Aquesta acció fa possible que les plantes
transportin aigua (i les substàncies diluïdes a elles) des de les arrels fins a les fulles, que
les tovalloles eixuguin, o que es trenquin les galetes al mullar-les.
Proposta n4: Les flors tenen vida i s’obrin!
Material: Un recipient amb aigua, paper, llapis de colors, retoladors, tisores.
Activitat: En un foli pinta i retalla una flor, dobla els pètals cap al centre de la flor i
col·loca-les en un recipient amb aigua.
https://www.youtube.com/watch?v=1xG2mHSMCco
Explicació: El paper té fibres entrellaçades que procedeixen de la fusta. Com la fusta,
quan es mulla les fibres s’inflen i provoca que els pètals en flor s’obrin.



Entrena-ment 
Bon dia!!! Avui toca ambients i en aquesta sessió d’avui farem activitats per exercitar la ment !!!  Com sabeu a les sessions dels ambients teniu diverses propostes i segons els vostres interessos escolliu la que més vos agradi.  Seguirem igual, per això aquí teniu 3 tres propostes, us convid a realitzar-les totes tres, són molt divertides!!! Si no podeu fer-les totes tres no passa res. Escolliu la que més us agradi. 
Ànims i endavant!!  


Proposta 1:  Jocs d’atenció. 
Accediu a n’aquest enllaç https://www.lucagames.com/atencion i clicau al joc que us faci més ganes. Per exemple aquest 


Cliqueu damunt jugar i heu de posar “jugar como invitado” . 
Proposta 2: Creació d’un memory  
A partir d’una plantilla com aquesta dibuixa objectes que et puguin servir per jugar al memory. 




Proposta 3:  Vos proposo fer aquest repte que requereix molta concentració i pensar! No vos preocupeu, feis fins on pugueu, el que hagueu fet, bé estirà! Ànims!!!! 





2 comentaris:

  1. Hola Pere.
    Soc na Marina, no hauria de ser coronavirus 9?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó Marina. Ja està canviat. Moltíssimes gràcies per avisar.

      Elimina

Joc lliure 🌸

  Hola a tothom! 🤗 A la darrera classe d'educació física ens va tocar joc lliure! Hi havia tot l'espai de la pista per jugar i dife...