Aquí deixam vàries propostes d'ambients. Només se n'ha de fer una de Hypàtia i una de Abstracte. No n'heu de fer més si nous fa ganes.
Abstracte
“QUAN ESTIC FENT ART, NO TINC ABSOLUTAMENT
RESPONSABILITAT SOCIAL ALGUNA. ÉS COM
SOMIAR” David Cronenberg
RESPONSABILITAT SOCIAL ALGUNA. ÉS COM
SOMIAR” David Cronenberg
L'AMBIENT ABSTRACTE ÉS UN AMBIENT NOU, PERÒ TAMBÉ VOL ESTAR PRESENT
AQUESTS DIES. PER AIXÒ ET CONVIDAM A DUR A TERME ALGUNES O TOTES AQUESTES
PROPOSTES QUE ET FEIM DES D'AQUEST AMBIENT.
AQUESTS DIES. PER AIXÒ ET CONVIDAM A DUR A TERME ALGUNES O TOTES AQUESTES
PROPOSTES QUE ET FEIM DES D'AQUEST AMBIENT.
PROPOSTA 1:
PUNTILLISME
FES UN DIBUIX O IMPRIMEIX-NE UN I PINTA-HO AMB PUNTETS, TAN SOLS POTS
FER PUNTETS. T'HA DE QUEDAR EL DIBUIX BEN PLE AMB PUNTETS. POTS UTILITZAR
RETOLADORS, CERES, PINTURA O LLAPIS DE COLORS.
FER PUNTETS. T'HA DE QUEDAR EL DIBUIX BEN PLE AMB PUNTETS. POTS UTILITZAR
RETOLADORS, CERES, PINTURA O LLAPIS DE COLORS.
PROPOSTA 2:
PINTAM AMB CAFÈ
MOLTS DE VOSALTRES NO TENIU AQUAREL·LES A CASA PER AQUEST MOTIU PINTAREM
AMB CAFÈ. EL CAFÈ POT SER EL DE LES CÀPSULES JA UTILITZADES.
AMB CAFÈ. EL CAFÈ POT SER EL DE LES CÀPSULES JA UTILITZADES.
LA TÈCNICA DE LA PINTURA AMB CAFÈ ÉS MOLT SIMILAR AL DE L'AQUAREL·LA,
TAN SOLS HAS DE MESCLAR EL CAFÈ AMB AIGUA.
TAN SOLS HAS DE MESCLAR EL CAFÈ AMB AIGUA.
PRIMER FES UN DIBUIX O UN ESBÓS AMB LLAPIS I DESPRÉS PINTA-HO AMB CAFÈ.
ALERTA QUE EL FOLI ABSORBEIXI L'AIGUA I TRASPASSI A LA TAULA ON ESTÀS PINTANT.
PROTEGEIX LA TAULA AMB PAPER DE DIARI O ALGUNES ESTOVALLES.
PROTEGEIX LA TAULA AMB PAPER DE DIARI O ALGUNES ESTOVALLES.
PROPOSTA 3:
TÈCNICA DEL RETXAT
ABANS HEM PARLAT DEL PUNTILLISME, ARA ET DUM UNA ALTRA PROPOSTA QUE ÉS
MOLT SEMBLANT, PERÒ AQUESTA VEGADA CANVIAM ELS PUNTS PER LES LÍNIES.
MOLT SEMBLANT, PERÒ AQUESTA VEGADA CANVIAM ELS PUNTS PER LES LÍNIES.
EN AQUEST CAS EN EL DIBUIX TAN SOLS PODEN APARÈIXER LÍNIES, EL DIBUIX
HA D'ESTAR COMPOST PER LÍNIES.
HA D'ESTAR COMPOST PER LÍNIES.
HO POTS FER AMB RETOLADORS, CERES, TEMPERES, LLAPIS DE COLORS...
PROPOSTA 4:
ART AMB LES MANS
US DESAFIEM A FER DIBUIXOS AMB L'AJUDA DEL PALMELL DE LA MÀ.
EN EL VÍDEO ES VEU COM ES FA.
HYPÀTIA
HOLA A TOTS I TOTES!
Els ambients ofereixen als alumnes distintes propostes que s’adapten
als seus aprenentatges previs i als seus interessos, on ells i elles
liurement poden dur a terme a través de l’experimentació. No
és obligatori fer totes les propostes, però des de hypàtia et
convidem a intentar fer el major nombre de propostes possibles.
als seus aprenentatges previs i als seus interessos, on ells i elles
liurement poden dur a terme a través de l’experimentació. No
és obligatori fer totes les propostes, però des de hypàtia et
convidem a intentar fer el major nombre de propostes possibles.
A continuació afegiré un seguit de propostes per treballar continguts
de matemàtiques.
de matemàtiques.
Per treballar els NOMBRES proposo els següents sudokus.
Recordeu les normes explicades a l’aula, NO es poden repetir cap nombre
ni a la mateixa fila, ni columna ni quadrat!!:
Recordeu les normes explicades a l’aula, NO es poden repetir cap nombre
ni a la mateixa fila, ni columna ni quadrat!!:
Respecta al bloc de MESURES podem treballar:
· La longitud mesurant amb una regla, amb pams o amb una cinta
mètrica diferents objectes de casa (taula, cadira, a nosaltres mateixos...)
i apuntar-ho a un paper. Recordeu indicar la unitat de mesura.
mètrica diferents objectes de casa (taula, cadira, a nosaltres mateixos...)
i apuntar-ho a un paper. Recordeu indicar la unitat de mesura.
· El pes sent uns grans cuiners i cuineres. Amb ajuda de les famílies
elabora un pastís. Fes una foto, apuntar els ingredients que du i la quantitat
expressada en grams de cada un dels ingredients.
elabora un pastís. Fes una foto, apuntar els ingredients que du i la quantitat
expressada en grams de cada un dels ingredients.
· A continuació vos adjuntaré una imatge amb diferents aliments.
L’objectiu és treballar i conèixer les diferents monedes. A cada un
dels productes li heu de posar el preu que vulgueu, deixeu volar la vostra
imaginació!
L’objectiu és treballar i conèixer les diferents monedes. A cada un
dels productes li heu de posar el preu que vulgueu, deixeu volar la vostra
imaginació!
Pels alumnes de primer poden ser preus més sencills com 1€, 2€, 50 cent...
Pels alumnes de segon podeu jugar amb més decimals: 1,25€, 1’67€...
inclús jugar tornant el canvi.
inclús jugar tornant el canvi.
Pels alumnes de tercer amb les vostres famílies podeu jugar a que vos paguin
i vosaltres haver de tornar el canvi complicant una mica més els preus.
i vosaltres haver de tornar el canvi complicant una mica més els preus.
Per treballar continguts de GEOMETRIA, us adjunto un geoplà on podreu
dibuixar seguint els punts diferents figures. Un cop feta l’obra, heu d’indicar
quines figures geomètriques trobeu.
dibuixar seguint els punts diferents figures. Un cop feta l’obra, heu d’indicar
quines figures geomètriques trobeu.
Per treballar la PROBABILITAT podeu jugar amb dos daus, llançar-los
al mateix cop i veure quins números surten més sovint, quins surten
poques vegades i quins no poden sortir mai. (Succés probable, succés
improbable i succés impossible).
al mateix cop i veure quins números surten més sovint, quins surten
poques vegades i quins no poden sortir mai. (Succés probable, succés
improbable i succés impossible).
En cas de no tenir daus, ho podem fer amb altres objectes quotidians
que tenim a casa. Per exemple, ficar dins una bossa 3 pinces, 2 taps
de botella i 1 goma. Fer preguntes tals com: Quin dels objectes té
més probabilitat de sortir, per què?. Podríem extreure dos objectes
de la bossa i que surtin dues gomes, per què?, entre d’altres.
que tenim a casa. Per exemple, ficar dins una bossa 3 pinces, 2 taps
de botella i 1 goma. Fer preguntes tals com: Quin dels objectes té
més probabilitat de sortir, per què?. Podríem extreure dos objectes
de la bossa i que surtin dues gomes, per què?, entre d’altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada